Get Adobe Flash player

ورود کاربر

آخرین اطلاعیه

همایش تجلیل ازمدارس ممتاز کشوری تعالی مدیریت مدرسه
خانه

معاون مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: طرح «تعالی مدرسه» در بیش از سی هزار مدرسه اجرا می شود-

معاون مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: طرح «تعالی مدرسه» در بیش از سی هزار مدرسه اجرا می شود
معاون مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به به تقویم اجرایی «تعالی مدرسه» گفت: طبق برنامه زمان بندی مدارس در دوره های تحصیلی مختلف «طرح تعالی مدرسه« در بیش از سی هزار مدرسه تا پایان برنامه چهارساله اجرا خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسگرزاده درسومین گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل استان ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود، طرح «تعالی مدرسه» را در ذیل برنامه های راهبردی «ارتقای مدیریت آموزشگاهی» وزارت آموزش و پرورش قابل تعریف خواند و تصریح کرد: این برنامه در 10 محور و با ارایه راهکار و چگونگی رسیدن به اهداف طی یک کار پژوهشی حاصل شده است.

وی افزود: «تدوین برنامه عمل»، «توسعه توانمندی ها و مشارکت نیروی انسان»،‌ «استقرار نظام یاددهی – یادگیری»، «توسعه مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه» ، «توسعه مشارکت اولیا و نهادهای اجتماعی در امور مدرسه»، «سلامتی و ایمنی مدرسه»، «فعالیت های مکمل و فوق برنامه پرورشی»، « برگزاری نظام رشد آفرین انگیزشی»،‌ «مدیریت امور اجرایی» و« خلاقیت و نوآوری» ده عملکرد این برنامه است.

مسگرزاده «خود ارزیابی» و «ارزیابی بیرونی» را از ملاک های ارزیابی این طرح معرفی و خاطرنشان کرد: هر کدام از ملاک ها دارای تعاریف، مصداق و شاخص هایی است که براساس ساز وکارهای معین امتیاز مکتسبه هر 10 عملکرد مدرسه مورد ارزیابی قرار می گیرد و درکارنامه آن مدرسه ثبت می شود.

وی با بیان این که بررسی عملکرد مدرسه در گذشته، حال و آینده و نسبت به خودش صورت می گیرد،‌عنوان کرد: مدارسی که بتوانند در سه سال متوالی بالاترین امتیاز را کسب کنند به دلیل پایداری کیفیت عنوان «متعالی» را به دست خواهند آورد .

معاون مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش «انتخاب افراد توانمند»،‌ «دارای بودن حداقل دانش مدیریت» و«انتخاب اعضا و تیم مشاوره مدیریت مدرسه در امور آموزش و نظارت» را از مقدمات اجرایی این طرح برشمرد و افزود: برای کلیه مدیران و تیم های ارزیاب آن دوره آموزشی استانی برگزار می شود تا بتوانند با توجه به وضع موجود مدرسه «برنامه عمل» تهیه کنند.

وی همچنین افزود: ارزیابان و ناظرین مدیریت مدرسه پس از خود ارزیابی و رفع نقایص طرح به برنامه «تعالی مدرسه» دست پیدا می کنند که پس از اجرا ارزیابان بیرونی بر عملکرد آن نظارت ویژه می کنند.